Tuesday, November 06, 2007

انا و مزن و المطار

انا كنت فرحانة اوي و انا في مطار دبي ، المطار هايل ، منظم و متطور و فيه روح البلد ، و كمان مسلي جدا و ممكن تنبسط فيه من غير ما تدفع فلوس كتيرة ، مش بس المطار اللي كان حلو كمان طيران الامارات ،بجد وجبوا معانا جدا ، الخدمة ممتازة مش بس و انت علي الطيارة ،كمان و انت في الترانزيت، لو فترة الانتظار زادت عن ' 4 ساعات يقدموا لك وجبة في مطعمهم اللي في المطار ، فطار او غدا او عشا علي حسب الوفت اللي انت فيه
و انا في وسط الفرحة و بالعب بقي و مبسوطة ، المطار فكرني بالعزيزة الغايبة ، مزن ، افتكرت لما كنت معاها في المطار و هي مسافرة ، انا عمري ما كنت باروح اودع حد و هو مسافر ، اه ممكن اروح استقبله و هو او هي راجعين ، حتي ماما لما سافرت تحج ما حبتش اروح معها ما حبتش اشوفها و هي مدايني ظهرها و ماشية من غيري.
بس مزن مسافرة كتير اوي ، شهرين بحالهم ، فقلت كل دقيقة زيادة معها فايدة، كنت زعلانة اوي ساعتها
بس المرة اللي جاية لما ابقي في المطار مش هابقي زعلانة ، عشان المرة الجاية هانروح نجيب مزن،
المطار زي الطريق بنتقابل فيه و كمان بنتفارق فيه
انا باعشق الطريق لان فيه لقانا و فرحنا و بكانا
اصحابنا ....................................شبابنا
..... فيه ضحكت دموعنا و فيه بكيت شموعنا
و ضاع فيه الصديق....... انا باعشق الطريق
وحشتني اوي يا زونة ، حبيكي او ي اوي ، انسبطي و تعالي بقي
يا صاحبتي الحلوة ... يا ونسي في الطريق الطويل
ملحوظة مهمة : بما اني عبقورة العباقير ما عرفتش احط صور مزن و لا مطار دبي في البوست ، تخيلوا انتوا بقي
فاطمة امام

3 Comments:

At 3:26 AM, Anonymous Anonymous said...

فاطمة، أولاً الحمد لله على سلامتك من بلاد الفرنجة :D
حلو البوست يا طماطم بجد، و انا بقرأه حسيت اني شايفاكي و انت بتتكلمي، حسيت بكلامك عن مزن، حسيت انها وحشتني جدااااااااا
فعلاً المطار مثل الطريق، ناس رايحة و ناس جاية، منهم الي يعرف بعض و منهم الي لأ، منهم الي عارف سكته و منهم الي تايه في الزحمة و بلاد الله و في بلده هو شحصياً
بجد وحشتوني انتي و منزن جدااا
و بطلوا سفر و شحططة :D

 
At 9:04 AM, Anonymous Anonymous said...

هخلي امي تجيبهولي

البت فطوطة بتقولي هو الاي بوت بيعمل كام اليومين دول
فاشفقت و تكرمت عليها و قلتها يعني ال 80 جيجا يعملة بتاع الف و نص
وفجاة ارتسمت ابتسامة عريضة جدا جدا جدا بطول سور الصين العظيم
و قالتلي طب اشطة موووووووووووووت

هخلي امي تجيبهولي

فقلتلها والله بجد
طب خلاص بقي بالمرة النوكيا ان 73 عاملة 3 بواكي و الاب توب اخر حاجه بتاع 10 بواكي و الكاميرا الديجيتال عامله بتاع 2 باكو

يا ان شالله ما عن حد ما حوش

وابقي قابليني لو امك جابتهولك

بس بجد فكرة

انا كمان

هخلي امي تجيبهولي

 
At 8:11 AM, Blogger Fatma Emam said...

ماشي يا عبد الله
ايه السياح دة
بكرة تندم يا جميل

 

Post a Comment

<< Home